
PERFETTI VAN MELLE
INTERNE CAMPAGNE
ÉÉN TEAM, ÉÉN DOEL!
Een belangrijke kernwaarde van internationale snoepfabrikant Perfetti Van Melle is de drive om steeds verder te verbeteren; niet alleen met steeds lekkerdere snoepjes, maar ook met steeds minder suiker en duurzamere productiemethoden, met steeds minder verspilling. Om deze kernwaarde te verankeren in de organisatie, creëerden we alle communicatie rondom het interne verbeterprogramma ‘Perfetti Performance Excellence’.
Hiervoor hebben we ons laten inspireren door TEAM NL, het steeds wisselende team van topsporters dat Nederland vertegenwoordigt bij de Olympische Spelen. Óók de PVM-medewerkers zetten tijdens het PPE programma immers elke dag als team een topprestatie neer. En dat kan alleen als ze optimaal samenwerken. Oftewel: ÉÉN TEAM, ÉÉN DOEL!
De eerste fase is inmiddels succesvol afgesloten, met verbeteringen op alle fronten én een heuse interne ‘celebration’ bij Perfetti Van Melle.
VERSCHILLENDE TAKKEN VAN SPORT, GEZAMENLIJK SCOREN
Door alle afzonderlijke PVM-krachten zo optimaal mogelijk samen te bundelen, worden de PVM-medewerkers samen als één team sterker dan ooit. Precies zoals alle verschillende topsporters uit verschillende takken van sport samen één ijzersterk ‘TEAM NL’ vormen bij de Olympische Spelen. Dát is de basisgedachte van het door NO TOMATO ontwikkelde communicatieconcept. Net als binnen TEAM NL heeft óók iedereen binnen ‘Team PVM’ zijn eigen ‘tak van sport’ en zijn eigen talenten. Deze verschillende takken van sport worden steeds afzonderlijk belicht in alle communicatieve doorvertalingen per afdeling, met als concreet ‘subdoel’ steeds maximale ‘medaille’winst per afdeling en als overkoepelend doel maximale ‘medaille’winst voor heel Team PVM. En élke individuele afdeling en medewerker kan bijdragen aan het uiteindelijke totale medaillesaldo, precies zoals bij de Olympische Spelen!