
PERFETTI VAN MELLE
SAY HI TO GLOBAL IT
INTERNE POSITIONERING, IDENTITEIT EN CAMPAGNE
“Hi, I’m IT”. Met die woorden lieten we het Global IT team van Perfetti Van Melle zich wereldwijd opnieuw voorstellen aan iedereen binnen de organisatie. Een organisatie met veranderende behoeften en waaraan het gecentraliseerde IT team zijn bijdrage wil leveren.
Waar gelooft Global IT in? Hoe willen ze waarde toevoegen binnen de organisatie en wat verbindt hen? Dat is waar we met het team naar op zoek zijn gegaan in een aantal strategische sessies. Al snel werd duidelijk dat Global IT veel meer kan bijdragen aan de groei van de organisatie en als businesspartner. Tijd om uit de schaduw te stappen en kennis te maken met de nieuwe positie van het team.
WE EMPOWER PROGRESS
Daarvoor creëerde NO TOMATO een nieuwe identiteit. Bovendien ontwikkelden we een nieuwe waardepropositie die de hoofdrol krijgt in de interne campagne: we empower progress. Met deze interne campagne laten we het belang, de voordelen en de mogelijkheden van Global IT zien. Het begint allemaal met een positieve introductie van het global team met “Hi, I’m IT”. Hiervoor is campagnecontent geproduceerd in vijf landen. Zo maakt iedereen wereldwijd kennis met de collega’s uit onder meer India, Nederland, Spanje, Brazilië en de Filippijnen. Collega's worden geactiveerd de verhalen te delen met onder meer lokale toolkits, achtergronden voor online vergaderingen en merchandise.
Nu duidelijk is waar Global IT voor staat als businesspartner binnen Perfetti Van Melle, is het tijd voor het volgende hoofdstuk waarin de afdeling zich verankert binnen de organisatie.